Blogg Følg disse markedsføringstipsene for å få flere potensielle leads

Trade show tipsSelv om nye markedsføringsideer som sosiale medier, blogging, og YouTube får all publisitet og hype, fortsetter messer  å være en viktig markedsføringskanal for mange organisasjoner.

Fagmesser gir deg god mulighet til å engasjere deg med potensielle kunder og partnere ansikt til ansikt, skaffe kvalifiserte leads, oppnå mediadekning, og øke synligheten av din merkevare.

Men uten riktig planlegging og gjennomføring, kan du skylle mye av markedsføringensbudsjettet ditt i vasken uten å få de resultatene du ønsker.


For å få mest mulig ut av messer, er en godt utført plan som adresserer dine markedsføringsaktiviteter før showet, under showet og etter showet, avgjørende for din suksess.

Her er noen tips som hjelper deg kjøre vellykket kampanjene på fagmesser:

#1: Velg riktig messe

Fagmesser koster masse penger, så undersøk godt og velg show med omhu! Finn ut profilen til deltakerne ved å snakke arrangøren. Sørg for at målgruppen for dine produkter eller tjenester er godt representert.

Hvis showet er rimelig og kan utsette deg for målgruppen, så har du definitivt  grønt lys for å velge den messen.

Når du har funnet et show som passer dine krav, informer og inviter potensielle kunder til å besøke din stand gjennom personlige telefonsamtaler, postkort, e-post, bedriftens blogg, og sosiale nettverk (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc).

Meldingen og Innbydelsen bør sendes ut 2-4 uker i forkant av arrangementet. Du kan også ytterligere lokke potensielle kunder til å besøke din messe ved å nevne din virksomhets giveaways.

#2: Velge rett personale og tren dem

De ansatte representerer ditt merkevare og ditt selskap. Deres handlinger og profesjonalitet på messen er nøkkelen til å dra oppmerksomhet fra deltakere til standen din, skape et positivt inntrykk på potensielle kunder, og får høy kvalitets leads Så det å velge riktige personal og riktig opplæring av de er avgjørende for din suksess:
  • Velg mennesker som har vennlig og engasjerende personlighet og som også er litt aggressiv. Vær også sikker på at de er kunnskapsrike om produkter og tjenester og kan tilby intelligente svar på deltakernes spørsmål.
  • Personalet få opplæring på hva og hvordan salgsmeldingen skal leveres og hvordan du kan kvalifisere potensielle kunder ved å stille de riktige spørsmålene. Deltakere som ikke oppfyller profilen til dine potensielle kunder bør raskt, men høflig avvises.

    For prospekter som passer kriteriene for potensielle kunder, bør personalet engasjere dem, gi dem produktdemoer, og besvare spørsmål relatert til dine produkter, tjenester eller selskapet

    Til slutt, i I tillegg til å samle kontaktinformasjon, bør de ansatte be om informasjon som vil hjelpe salgsavdelingen med å  avgjøre kvaliteten på leads. Denne informasjonen er kritisk for å følge opp prosessen.

#3 Velg meningsfullt og nyttig reklamemateriell

Dette er et kritisk steg, som mange bedrifter overser. De fleste organisasjonene gjøre den feilen av å gi ut "billig" salgsfremmende elementer, som kan ødelegge ditt merkevare- image.

Ikke undervurder kraften av effektive salgsfremmende giveaways. De retten salgsfremmende elementer innynder din merkevare til potensielle kunder og bidrar til å øke bevissthet og synlighet for din merkevare.

Ditt valg av salgsfremmende giveaways bør oppfylle følgende kriterier:

  • De må være av høy kvalitet og ha praktisk bruk - høy kvalitet og nyttig salgsfremmende elementer vil bli verdsatt av mottakerne og gi merkevaren et godt image.
  • De må ha lang levetid - Hvis mottakerne kan bruke produktet i årene som kommer, får din merkevare gjentatt eksponering uten kostnad for deg!
  • De må ha store og fremtredende merkeområder for deg til å skrive ut logo, markedsføring melding, og kontaktinformasjon.

Blant mylderet av salgsfremmende elementer er minnepinner med logo en av de få som oppfyller kravene ovenfor. Som sådan har minnepinner blitt det hotteste salgsfremmende elementet i de siste årene.

Ulike modeller av personlige minnepinner
Different models of customized USB flash drives

Fordeler med å bruke minnepinner som salgsfremmende giveaways:

  • I dagens digitale tidsalder, er minnepinner veldig praktisk og blir ofte brukt for å lagre / kopiere / overføre bilder, videoer, musikk og annet digitalt innhold. De har også en lang levetid, som gir merkevaren din gjentatt eksponering i lang tid framover.
  • Minnepinner leveres i mange forskjellige stiler og med ulik lagringskapasitet som passer til dine salgsfremmende krav. Populære stiler inkluderer kredittkort minnepinne, tre / bambus minnepinne (hvis du ønsker å fremme en miljøvennlig image), nøkkel minnepinne, lanyard minnepinne, flash penn minnepinne etc.
  • Minnepenner har fremtredende varemerkeområder for deg å innprente eller gravere din logo, forretninger slagord, og kontaktinfo.
En ekstra fordel som er unik for minnepinner er evnen til å forhåndsopplaste USB-minnet med markedsføringspresentasjoner, produktdokumenter eller kataloger, videoer, eller noe du kan tenke deg å få med i ditt markedsføringsbudskap.

Videre, ved kjøp av mange enheter på en gang, blir minnepinner veldig rimelig!

#4: Ha en plan etter messen for å følge opp med leads

Selv om du kanskje har gjort en fantastisk jobb på messen, er ikke arbeidet ferdig ennå! Alle disse tiltakene vil gå til spille hvis du ikke har en godt planlagt oppfølgingsplan for å følge opp dine leads.

Først bør du ha et system på plass for å rangere kvaliteten på hver lead. De kvalifiserte leads skal da bli overført til salgsavdelingen for oppfølging.

Men i
kke vent for lenge med å følge opp leads. Dine selgere bør sende e-post og ringe leads umiddelbart etter showet (innen en uke), mens potensielle kunder fortsatt har deg friskt i minnet. Du kan også være lurt å sende personlige håndskrevne notater for å  takke dem for å besøke din messe og inkludere din katalog, brosjyre, eller annen egnet markedsføringsmateriell.

Å være proaktiv i å prøve å engasjere og kontakte potensielle kunder i hele kan skille deg fra konkurrentene og gi deg en bedre sjanse til å snu disse leads til livslange klienter.

#5: Planlegg en gjennomgang med personalet etter messen

Til slutt bør du utføre en gjennomgang med dine ansatte etter messen for å dele erfaringer og dokumentere erfaringer. Disse notatene skal brukes til å forbedre resultatene av din neste messekampanje.

Jeg håper tipsene ovenfor vil hjelpe deg å gjennomføre en bedre messekampanjer og få de resultatene du ønsker. Lykke til!


Har du noen ideer eller kommentarer du ønsker å dele? Vennligst kommenter under!

flashbay Forfatter: Peter Nguyen
2 Kommentarer | Legg igjen din kommentar 
Matt , APG Tradeshow Displays | 03 Nov, 2011
Great post! Very useful information. I'm going to link to this article on our blog for you.

Matt Baron
APG Tradeshow Displays
Wil Porter, Ansaphone Service, Inc. | 27 Jun, 2011
On Point # 3 - meaningful give aways
I just returned from a national industry conferece where a trade show give away at a booth was 6 oz bottles of hot sauce.
I can't pack that in my carry on because it's over 3ozs and liquid - also i am not about to pack that in my checked luggage in the event it explodes al over everything ... 
A USB would have been much better and more appreciated

Happy trade showing ...
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.