Twister

Blogg Følg disse genereringsmetodene for å få nye kunder og løft salget

Er du en direkte salgsperson som sliter med å generere høykvalitets-leads? Under følger  5 leadsgenererende metoder du kan bruke for å fylle din leads-trakt:

(1) Produser høykvalitetsinnhold som er hjelpsomt

Å gi vekk nyttig og hjelpsom informasjon er den beste måten å vekke interesse på. Du bør gjøre noen undersøkelser og finne ut hvilke problem eller spørsmål din målgruppe sliter med, og hva de ønsker å lære.

Du kan da produsere det nødvendige innholdet for å adressere de spørsmål og problem som din målgruppe har vanskeligheter med, og tilby ditt innsyn og løsninger. Det er viktig at du prøver å ikke overpromotere dine produkter eller din virksomhet. I stedet bør innholdet være lærerikt og informativt.

Innholdet bør være i følgende format:

  • Blogg poster
  • Rapporter/e-bøker
  • Case Studies (Fremgangsmåte eller metode)
  • Videoer
  • Slide-shows

(2) Oppnå umiddelbar og målrettede leads med "Search Engine Marketing"

På grunn av populariteten og og makten av søkemotorer som Google, stoler flere og flere på søkemotorer til å utføre søk og forskning av informasjon, produkter og tjenester.

Derfor er det mer viktig enn noen sinne at din virksomhet kan bli funnet på søkemotorer som Google. Reklamering på Google er faktisk den raskeste måten å få leads på.

Det er to måter å få synlighet på Google Search Network – Organisk og Pay per Click Ads (PPC) . Den organiske noteringen er gratis mens PPC er basert på kostand per klikk. Noteringen til venstre (i den blå boksen), er organisk gratis notering. Noteringen på topp og til høyre (i den røde boksen) er PPC reklamering.

Figur 1. Google Search Results
image of Google Search Listings

Om du er ny i Søkemotorreklamering bør du hyre en ekspert til å hjelpe deg.

(3) Messer er topp for å  komme nærmere din målgruppe

Utstillinger på messer er en fantastisk måte å eksponere deg til nye kunder innenfor din målgruppe.

De fleste deltagere på messer er kvalifiserte potensielle kunder og de er der for å lete etter nye løsninger eller metoder for å bedre sin forretnings-effektivitet eller for å løse sine aktuelle problem.

Men messer er kostbare. For å få det meste ut av din investering i en messe, bør du følge disse markedsførings-triksene:

  • Velg riktig messe- Gjør undersøkelser for å være sikker på at din målgruppe er representert.
  • Samle en god gruppe arbeidere og tren de godt. Dine ansatte bør være godt forberedt og godt trent til å engasjere potensielle kunder på messen og  de bør samle nok informasjon til videre ettersalg.
  • Del ut nyttige salgsfremmende produkter – Promosjonell giveaways er et effektivt markedsføringsverktøy for å synligjøre ditt merke og innynde nye potensielle kunder. Vær sikker på at dine utvalgte produkt er nyttige og godt likt blant publikum. En av de mest poplære promosjonelle produktene som blir brukt på messer, er logomerkede minnepinner eller  firmakort med minnepinne. De er praktiske og sannsynligheten for at publikum vil beholde de en stund er stor. I tillegg, den største fordelen med minnepinner er at du kan laste de opp med produktkataloger, videoer, PDF-filer eller hvilket som helst annet innhold som kan promotere dine produkter eller tjenester for å utdanne dine potensielle kunder om dine produkter eller tjenester.
    Figur 2. Løft din produksjonsinnsats med logomerkede minnepinner
    an image of Logo USB Flash Drives for lead generation

    Figur 3. Imponer dine klienter med personlige firmakort-minnepinner
    image of USB Business Cards for lead generation

(4) Nettverk med prospekter i sosiale medier og forum

Flere og flere er tilkoblet internett og dine potensielle kunder kan bli funnet i forskjellige sosiale nettverk, forum og blogger.

  • Twitter – Folk bruker Twitter for å diskutere alle slags tema. Dine potensielle kunder kan for eksempel ha et spesielt problem og ser etter løsninger. De kan også diskutere promblem linket til dine produkt eller tjenester. Den riktige måten å finne potensielle kunder på twitter, er å søke etter nøkkelord som er forbundet med dine produkter, tjenester, din industri og de problemene dine potensielle kunder prøver å løse. Ideen er å innynde de potensielle kundene til å gi deg råd og anbefalinger og for å bygge et nettverk.
  • LinkedIn – LinkedIn er flott sted for å bygge et nettverk og motta henvisninger. Om du forsøker å nå potensielle kunder fra en viss type firma eller industri, kan du stole på at folk fra ditt nettverk vil henvise deg. Du kan også følge grupper som er relevant til din industri og du kan delta i diskusjoner. Ideen er igjen å tilby verdien av å bidra med dine ideer, tanker og svar. Over tid vil folk stole på deg og vil søke hjelp fra deg når de trenger det.
  • Forum & blogger – Det kan være flere forum og blogger med aktive medlemmer som diskuterer temaer som relaterer til dine produkter, tjenester eller din industri. Finn disse ved å søke på Google eller en Blogg-søkemotor som "technocrati" og forsøk å innynde deg i diskusjonene.

(5) Generer bevissthet og publisitet med PR

Å generere bevissthet for dine produkter, tjenester eller din industri, er en viktig del av å generere leads. Ved å utnytte de rette PR-kanalene, kan du raskt bygge opp bevissthet rundt din industri. Her er ulike metoder for å utnytte PR:

  • Utgi en pressemelding gjennom PRweb.com eller PRNewswire.com
  • Nå ut til bloggere som dekker din industri og tilby en gjesteblogg eller et intervju.
  • Nå ut til journalister og redaktører av markedpublikasjoner og pitch din historie.

Del dine tips for lead generering

Har du hatt suksess med andre genereringmetoder for leads? Del det med oss ved å kommentere under!


flashbay Forfatter: Peter Nguyen
1 Kommentarer | Legg igjen din kommentar 
Pharmd50 , nisesite | 01 May, 2014
Very nice site!
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.