Twister

Markedsføringsideer for fotograger - Hvordan skaffe flere kunder og umiddelbart øk din virksomhet

photography marketing

Er du en god fotograf, men sliter med å skaffe kunder og la virksomheten vokse? Ønsker du noen heftige markedsføringsideer som kan ta din fotografivirksomhet til nye høyder?

Som alle andre virksomheter må du markedsføre deg selv bedre om du vil få bedriften til å vokse og motta flere kunder.

Heldigvis for deg trenger du ikke bruke tonnevis av penger på reklame og promotering for å øke din fotografivirksomhet.

Ved å anvende en kombinasjon av billig, men effektiv intetnettmarkedsføring, så vel som tradisjonell markedsføring, kan du tiltrekke deg horder av nye klienter og løft din fotografivirksomhet opp på neste nivå.

Under følger en liste av tips som kan drive din fotografivirksomhet til neste trinn. Du trenger ikke nødvendigvis å gjøre alle med en gang. Velg de som du kan starte med raskt. Så snart du har bygget opp fremdriften, kan du bli mer kreativ og prøve andre metoder.

Vær sikker på at du noterer effektiviteten for hver metode. Og mest av alt, ha det moro!

Billig, men mektig internett markedsføringsmetoder for å løfte din fotografivirksomhet
Internett gir deg plenty av verktøy og metoder for å bygge bevissthet rundt din virksomhet og tiltrekke nye kunder. Selv om det er mange tilgjengelige verktøy, lister jeg kun opp de mest populære og effektive.

  • Skaff deg en profesjonelt designet nettside for din virksomhet – Det er ingen unnskyldning for ikke å ha en nettside. Når du har en nettside, kan du utmerke deg selv, vise frem din portofolie, fortelle dine historier og få folk til å oppdage deg. Følg disse tipsene for å kreere en populær nettside:
    1. Ansett en profesjonell designer til å designe og bygge en profesjonelt utseende, søkervennlig og attraktiv hjemmeside for deg- Det er verdt det!
    2. SEO (Search Engine Optimation) din side – Om du ikke vet hvordan, få noen profesjonelle til å gjøre det for deg. Om det blir gjort riktig, hjelper det folk til å finne din side når de søker etter din næring i ditt lokale område.
    3. Ha en overbevisende "om bedriften" side – "Om bedriften" siden er en mulighet for deg til å oppnå kontakt med ditt publikum ved å dele din historie flere detaljer om din bakgrunn og evner. Dette er veldig viktig!
  • Opprett en facebookside – Facebook har et stort fellesskap av brukere. Det ser ut til at alle, fra venner til naboer, er på Facebook i disse dager. Da gir det mening at også du profilerer deg på Facebook! Begynn med å opprette en facebookside. Så bør du laste opp noen av dine beste bilder. Du kan lage èn mappe for "bryllupsbilder", èn for "portrettfoto" og èn for "landskapsbilder". Deretter spør alle dine klienter, venner og familie om å "like" din side. Så ber du alle dine venner om å be sine venner om å "like" din side. Så snart du har et stort nummer av tilhengere, kan du starte med å engasjere og promotere dine produkter på mange forskjellige måter. Du bør definitivt dele alle nye bilder som du har tatt. Noen ganger kan du tilby spesielle tilbud. I tillegg kan du bruke Facebook Ads til å nå din lokale målgruppe.
  • Sett opp en bedriftsprofil på  Google Places og Yelp - Yelp og Google places er der lokale folk undersøker og søker etter lokale virksomheter og tjenester. Det er absolutt kritisk at du har en profil på disse to stedene! Vær sikker på at du har en komplett profil for din virksomhet og at du får klienter til å skrive anmeldelser for deg.


Ikke glem disse tradisjonelle, men effektive markedsføringsmetoder
Disse tradisjonelle markedsføringsmetodene tåler tidens tann fordi de er kostnadseffektive og de fungerer. Så ta på deg markedsføringshatten og kjør på!

  • Jobb frivillig for gratistjenester eller veldedighetsorganisasjoner - Ved å jobbe frivillig, hjelper du en god sak og samtidig får du gratisreklame. Vær villig til å snakke med fremmede og ta med plenty av visittkort som du kan dele ut.
  • Gi rabbatkort til dine klienter som de kan gi til sine venner og familiemedlemmer. Du vil også kanskje ha en form for henvisningsinsentiver for dine klienter.
  • Finn en partner i en annen lokal virksomhet og krysspromoter. Dere kan hjelpe hverandre ved å dele ut hverandres kuponger til deres klienter.
  • Post og legg igjen visittkortet ditt på offisielle steder som restauranter, bibliotek, ditt lokale treningssenter osv.
  • Ta bilder av tilfeldige mennesker som du finner interessant, og tilby å sende bildene på mail gratis. Du kan be de besøke din nettside eller facebookside for se flere eksempler av ditt arbeid.

Lever bilder til klienter med din minnepinne med logo
CD-er og DVD-er har hovedsaklig vært de lagringsenhetene fotografer har brukt for å levere bilder til sine klienter. De er billige og fungerer for det meste bra. part.

Men om en CD eller DVD får en ripe, virker den ikke lenger og opplastningstiden er lengre.

Et bedre alternativ kan være minnepinner. De er billigere, de er holdbare, de har fantastisk lagringskapasitet, varer lenge og er veldig små i størrelsen.

Videre kan du merke dem med din egen logo og nettadresse. Med alle disse attraktive fordeler, vil levering av bilder til klienter ved bruk av minnepinner med logo være en god måte å glede dine kunder på. I tillegg får du topp reklame hver gang de deler bildene på minnepinnen med venner. De vil se din logo med en gang.

Promoter din fotografivirksomhet med minnepinne-visittkort med logo
Promoting photography with usb card flash drive

Alloy USB-kort (foto fra Bartek Witek, Bryllupsfotograf)
image of USB Business Card for photographer

Ulike modeller av minnepinner
Different models of customized usb flash drives

Del dine markedsføringsideer for fotografi
Har du hatt suksess ved å bruke andre markedsføringsstrategier for å fremme din fotografivirksomhet? Del ved å kommentere under!


flashbay Forfatter: Peter Nguyen
1 Kommentarer | Legg igjen din kommentar 
Josiah Gallo, www.LazerDesigns.com | 28 Jun, 2011
Great call, photographers can really upsell the USB drive feature. A lot easier to use than a CD, and it can be reused. I know I'd prefer to get photos on a USB than a CD
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.