Twister

Blogg 5 kraftige metoder for å fremme merkevarekjennskap uten å rope

shouting for brand exposure

I mitt forrige innlegg, drøftet jeg fordelene ved å bygge en sterk merkevare og bruk av minnepinner med logo som kostnadseffektive metoder for å bygge bevissthet rundt din merkevare.

Som du vet; nøkkelen til å skape sterk merkebevissthet er å gjentatte ganger eksponere merkevaren til din målgruppe.

Din innsats for å bygge merkekjennskap hjelper forbrukerne å bli kjent med dine produkter eller tjenester. Ved å gjentatte ganger å eksponere merkevaren til målgruppen og ved å glede dem med bemerkelsesverdige opplevelser, så vil du over tid tjene deres tillit og lojalitet. Og det betyr vanligvis mer salg og en rekke andre fordeler for din bedrift.

Som du allerede vet, er Coca Cola, Nike, og McDonald allerede gigantene blant merkevarer. Likevel fortsetter de å helle millioner av kroner på reklame, event sponsing og salgsfremmende tiltsk. Hvorfor? Det er fordi de ser betydningen av å opprettholde merkevarens identitet i markedet og de ​​immaterielle fordelene en sterk merkevare bringer.

Heldigvis trenger du ikke å bruke millioner av kroner som disse gigantene for å øke eksponeringen for din merkevare. Takket være internett og en rekke andre moderne gerilja markedsføringsmetoder har du mange kostnadslave, men effektive markedsføringsmetoder for å maksimere din merkevareeksponering.

Oppdag disse 5 kraftige moderne markedsføringsmetoder for å bygge merkebevissthet:

#1: Søkeannonser øker merkebevisstheten

I følge en delt studie utført av Google og Levis, ble de betalte søkeannonsene funnet å øke forbrukernes bevissthet om Levis merkevare med 23%, selv om annonsene ikke alltid var besøkt.                                                                                                                                                                                                                                                
Å
gjennomføre søk på søkemotorer som Google og Bing har blitt
en stadig mer populær metode for forbrukerne å handle og søke etter informasjon. Slik driver ikke søkeannonser kun til å generere salg, men også å bidra til å bygge merkekjennskap for dine produkter og tjenester.

Fordelen med å bruke søkeannonser er at du har full kontroll over ditt budsjett og dine annonsemeldinger. Dessuten kan du umiddelbart spore svarene annonser med analytiske verktøy som Google Analytics.

#2: Maksimer merkevarekjennskap og øke salget med gratis verktøy i sosiale medier

Av alle verktøyene som er tilgjengelige, er det sosiale medier har størst potensial for å hjelpe deg å markedsføre din bedrift og øke merkevarens eksponering. Best av alt er at de fleste av disse kraftige sosiale medier verktøy er gratis å bruke, og gir deg samme mulighet som  gigantene for å fremme merkevaren din.

Det som er flott ved bruken av verktøy i sosiale medier er at du kan nå og kommunisere med millioner av mennesker, hvor mange av de potensielt kan bli til dine potensielle kunder og leads. Vurder denne statistikken:
  • Facebook har over 500 millioner brukere.
  • Det er over 200 millioner aktive kontoer på Twitter.
  • Linked in har rundt 100 millioner brukere.

Det er en god del folk å reklamere for. Selvfølgelig vil du ikke kunne nå dem alle, men du kan se muligheten sosiale medier gir deg.

I følge "Social Media Marketing Industry Report" fra 2011, sammensatt av Michael Stelzner av Social Media Examiner, så fikk små og mellomstore bedrifter som bruker sosiale medier i sin markedsføringen realisert betydelige gevinster i merkevareeksponering, trafikk og salg.

Videre bemerket de fleste markedsførere at økt merkekjennskap er den viktigste fordelen av å bruke sosiale medier!

Om du er ny på sosiale medier, vil jeg anbefale deg å starte med å opprette en facebook side for din bedrift og sette opp din profil på Twitter. Når du har opprette  din Twitter-profil og Facebookside, er nøkkelen å lytte til samtaler rundt temaer som er relatert til din bransje og produkter eller tjenester, bli engasjert med dine kunder og prospekter, og kontinuerlig gi dem nyttig og fordelaktig informasjon som løser deres problemer og adresserer deres behov.

#3:Lokk folk i til nettstedet ditt med en innholdsrik blogg

build brand awareness with a blog


Blogging pleide å være et moteord som du ofte hører om. I dag har det blitt den mektigste inngående markedsføringsverktøyet for å øke bevisstheten rundt merkevaren din.

Blogging er en kraftig plattform hvor du kan etablere deg selv som en ekspert og en tankeleder i ditt felt. Du kan blogge om temaer og emner knyttet til industrien. Du kan dele nyttig og lærerikt innhold med målgruppen.

Ved kontinuerlig å legge til kvalitetsrikt og nyttig innhold, får du veldig mange fordeler. Først av alt, er blogging en viktig SEO strategi. Google er kjent for å belønne nettsteder med høye søkrangeringer hvis Google varsler at området jevnlig tilfører nytt og friskt innhold.

I
tillegg kan du tiltrekke oppmerksomhet fra målrettede besøkende som leter etter informasjon relatert til dine produkter eller tjenester.

Når de kommer til nettstedet ditt, kan de kommentere blogginnleggene og gir deg muligheten til videre å engasjere deg med potensielle kunder.

Her er noen flere bloggtips:
  • Skriv med en konverserende og autentisk tone. Med andre ord; ikke være kjedelig!
  • Gi nyttig innhold som informerer, instruerer og inspirerer publikum. Med andre ord, skriv om noe som ditt publikum bryr seg om. Tips, topp 10 lister, nyheter og intervjuer med eksperter er bra innhold!
  • Blog så mye du kan. Et par blogginnlegg i uken anbefales.
  • Prøv å inkluder fine og relevante bilder og fotografier i blogginnleggene for å gjøre dem mer innbydende og tiltalende å lese.
  • Inkluder delefunksjoner som digg, "Tweet denne", Facebook "share", Facebook "like", osv.
Hvis du fremdeles er på utkikk etter en bloggingplattform å bruke, er Wordpress og Blogger  to av de mest populære bloggingplattformene. De er gratis også!

#4: Hvordan en overbevisende pressemelding raskt kan øke din varemerkeprofil 

Hvis du vil synliggjøre merkevaren din raskt, så skriv en overbevisende pressemelding som er nyhetsverdig.

En pressemelding kan nyttegjøre nesten alle virksomheter, uavhengig av størrelsen din. Selv om det er vanlig å annonsere nye produkter eller nye tjenester, kan det også brukes til å annonsere annen informasjon eller hendelser relatert til din bedrift eller produkter/tjenester.

For å være effektiv, historien din ha nyhetsverdig informasjon, skrevet i journalistisk stil og følge et standard PR format.

Du kan enten bruke online pressemeldingstjenester som PRWeb.com og BusinessWire.com eller du kan sende din historie til aviser, magasiner og TV-programmer.


Fordelen med å bruke en online pressemeldingstjeneste er at de kan sende din historie ut til populære nyhetesnettsteder som Google nyheter, Yahoo News, og en haug av andre blogger og medier.

Hvis historien er spennende og interessant, kan det raskt generere masse reklame for din virksomhet og bidrar til å drive en massiv mengde trafikk til ditt nettsted.

#5: Bruk online videoer for å oppnå dine stjernekrefterbuild brand star powers with online videos


Med den skyhøye populariteten til online videonettsteder som Youtube, bør online video være en viktig del av din markedsføringsstrategi for å skape eksponering for din merkevare og virksomhet.

Med online videoer gir du ditt publikum et alternativ og morsom medium å tilegne seg innholdet, siden noen mennesker foretrekker å se på videoer over lesing.

Videre lar videoer deg vise din personlighet, som hjelper deg å bygge en dypere forbindelse med målgruppen.

Videoer er spesielt effektive for produktdemoer, som gir "hvordan" tips, veiledninger og trening. Hvis videoer er underholdende, kreativ eller pedagogisk, vil flere og flere folk se dem og ønsker å vite mer om deg eller din bedrift.

Et eksempel på et selskap som drar stor nytte av online videoer er Blendtec, produsent av blandemaskiner og miksere.

Blendtecs smarte serie "Will it Blend?" Youtube-videoer sendte merkevaren til kjendisstatus over natten og økt salg for dette tidligere ukjente selskapet.

Deres underholdende videoer inneholdt alle slags usannsynlig gjenstander som golf baller, leker, baller, rubiks kuber, Ipods, etc som sloss med blenderen.





For å hjelpe folk med å oppdage dine videoer, kan du legge inn videoer på din nettside eller blogg, så vel som på videodeling nettsteder som YouTube, Vimeo, Viddler, osv. Hvis du legger ut videoer på nettstedet ditt, så sørg for å bruke funksjoner som Facebook "Like", Twitter "Tweets", LinkedIn "Share", osv. I tillegg bør du bruke litt innsats for å fremme videoene dine ved å bruke sosiale medier, e-post, røyksignaler eller hvilket som helst kommunikasjonsverktøy du kan finne for å dele med dine nåværende kunder, venner, familie osv.

Hvis målgruppen samt medlemmer av media og blogging samfunn liker dine videoer, kan din merkevare raskt få anerkjennelse og eksponering!

Du trenger ikke å bruke dyrt utstyr for å lage en video heller. Med telefonens videokamera og en gratis programvare for videoredigering, som Windows Movie Maker eller Mac iMovie, kan du lage spennende videoer. Bare sørg for å holde det kort (2-5 minutter) og la din personlighet skinne gjennom.

Iverksett tiltak nå for å fremme din merkevare!

Selv om det er mange andre lavprisselskaper og gratismetoder for å markedsføre din bedrift og øke merkekjennskap, er disse overstående fem metodene de mektigste.

Ved å kombinere de ovennevnte salgsfremmende metoder for minnepinner med logo, har du en kraftig pakke av salgsfremmende verktøy og metoder for å bygge bevissthet rundt din merkevare, bygge kundelojalitet, og dominere markedet ditt. , kjør på!

Del dine oppbyggende merkevaretips

Hvis du har brukt noen av de ovennevnte salgsfremmende metoder for å øke eksponeringen for merkevaren din, kan du dele dine erfaringer og resultater nedenfor!

Relaterte artikler


flashbay Forfatter: Peter Nguyen
9 Kommentarer | Legg igjen din kommentar 
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 03 Oct, 2011
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost
Peter , Flashbay | 03 Oct, 2011
Hi Jamal, 
Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 10 Oct, 2011
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money
Thank you
Peter Nguyen, Flashbay | 12 Oct, 2011
Hi Jamal,
Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand.
(1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive. 
(2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't? 
(3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility.

Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time. 

Hope this helps.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 15 Oct, 2011
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Tee | 21 Jul, 2015
Hi Jamal,

What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Sucheta | 12 Aug, 2017
Hi..
I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Chris Anguelov, Flashbay UK | 14 Aug, 2017
Hi Sucheta,

Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so.

A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows:

1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients.

2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors.

3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc. 

One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors.

From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company.

I hope this helps, please let me know if you have any other questions.

Chris at Flashbay
Jeremy Lawson | 02 Feb, 2018
Custom promotional USB drives are a great way to increase brand awareness. Tech items always score high due to their usability factor. Promotional items also should be based on the target audience. If the target audiences are working professionals, tech gadgets and drink ware are usable. If someone is targeting kids, colorful play items would be ideal.
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.