Twister

Den mest kostnadseffektive metoden for å bygge merkekjennskap for din bedrift

image of customized usb flash devices for building brand awarenessVet du hvor mye din merkevare er verdt? Og aller viktigst, er målgruppen engang klar over merkevaren din?

Betydningen av å fremme din merkevare

Å fremme en bunnsolid merkevare er det kanskje den beste langsiktige markedsføringsstrategien. Store navn selskaper som Coca Cola, McDonald, Nike, etc investerer tungt i å bygge sine merkevarer gjennom reklame, events sponsing, og kjendisers anbefalinger.

Og at investeringene vanligvis fører til store belønninger i form av navngjenkjennelse, høyere oppfattete verdier, premium prising, kundelojalitet og gjensalg.

I følge det  Interbrand's Best Global Brands report, har Coca Cola en enestående merkevare verdt $70 Billion, mens McDonald ligger på $33 Billion og Toyota på $26 billion.

Interbrand's 2010 topp 10 merkevarer
Interbrand's Top 10 brands list

Videre gir en merkevare langvarig verdier for et selskap. Konkurrenter kan stjele dine ideer og naturkatastrofer kan ødelegge alle dine fysiske eiendeler, men en sterk merkevare vil fortsatt overleve.

Hvordan bygge en merkevare for din bedrift i 3 trinn

Å bygge en merkevare tar tid, strategisk planlegging, innsats, og mange andre immaterielle eiendeler. Men jeg tror du kan bygge en vellykket merkevare for virksomheten din hvis du følger disse 3 trinn:
  1. Identifiser hva du vil at merkevaren skal representere i form av bilde, fordeler og løfte.
  2. Lag og bygge merkevaren gjennom din logo, din emballasje, din konsistente kundeservice, produktegenskaper og fordeler, etc.
  3. Skap bevissthet rundt din merkevare gjennom ulike reklame- og salgsfremmende metoder.
Den mest kostnadseffektive måten å bygge merkekjennskap

Forutsatt at du allerede har tatt skrittene for å identifisere og skape ditt merkevare- image og fordeler, er neste avgjørende skritt er å skape bevissthet for din merkevare.

Siden selskapet ikke har millioner av kroner til annonsering og markedsføringsbudsjett som Coca Cola, McDonald, eller Nike, hvordan kan du skape bevissthet for bedriftens merkevare uten å bruke en formue? Her er en idé; bruk promoterende produkter!

I motsetning til andre annonseringsmedium, markedsførte produkter engasjerer forbrukerne, er verdsatt av mottakerne, gi gjentar eksponering av merkevaren din uten ekstra kostnad, og koster mye mindre enn andre former for reklame og kampanjer.


Videre har ulike eksperimentelle studier, inkludert studier utført av Georgia Southern University, Baylor University, og PPAI, konsekvent vist at mottakere av markedsførte produkter har et mye mer positivt bilde av et selskap. I tillegg er det mer sannsynlig å henvise selskapets produkter eller tjenester til venner og familie enn forbrukere som ikke får markedsførte produkter.

Merk at ikke alle markedsførte produkter er like likevel. For å være effektiv, bør markedsførte produkter være funksjonelle, nyttige og har oppfattede  verdier. Markedsførte produkter som mangler alle eller noen av disse elementene ender som regel opp i papirkurven. Videre kan bruk av lav verdi eller lav kvalitet markedsførte produkter potensielt skade merkevaren.

Hvorfor minnepinner med logo er ideelle promoterende produkter

Blant
overfloden av markedsførte produkter i markedet, er minnepinner med logo trykt med bedriftens logo og budskap en av de kraftigste salgsfremmende verktøy.

Populære Logomerkede Minnepinne-modeller
Popular models of customized usb flash drives

Det er ulike stiler (USB-visittkort, minnepinne-nøkler, minnepinne-flaskeåpnere, minnepinner av tre etc) for deg å velge mellom. Selv om de er små i størrelsene, har minnepinnene massevis av lagringsplass. De fleste leverandører tilbyr minnepinner med minnekapasiteter fra 32 MB hele veien opp til 16 GB eller mer.

Minnepinner er hyppig brukt av forbrukere til å dele og overføre musikk, videoer og annet digitalt innhold fra en datamaskin til en annen. Hver gang de er brukt, blir merkevaren din utsatt for mottakerne og mottakernes venner og familiemedlemmer kostnadsfritt for deg.

I sammendrag; det å bygge din merkevare bør være et pågående markedsføringstiltak som kan gi store fordeler for bedriften i det lange løp. Hvis du leter etter kostnadseffektive og salgsfremmende metoder for å bygge bevissthet for merkevaren din, bør du vurdere minnepinner med logo.

Betyr merkevarer noe for deg?

For
flertallet av dine kjøpsbeslutninger, kjøper du bare merkenavnprodukter? Vennligst del dine tanker nedenfor!


Relaterte artikler


flashbay Forfatter: Peter Nguyen
5 Kommentarer | Legg igjen din kommentar 
Thomas , HP | 03 Apr, 2011
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.
Howardhemtom , google | 27 May, 2012
hi there  linda  i got it from a mate so   i think this is there  contact 
 and details,ring them if you need them in a hurry ,tell them  Howard hemtom  told you to ring
michaeldalsoon , google | 26 Jun, 2012
hi gerry if you are still in need of  them  i think this  is the site  
 and details,check out there great prices , mention  m dalsoon  recommened you
Luca Williams | 13 Feb, 2014
nawwwwww brilliant!!!!!!!!! absolutley brillinat
ollie maxwell | 13 Feb, 2014
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.